Markalaşma tüketicilerin gözünden kendine özgü ve de dayanıklı algılar yaratma sürecidir. Bir marka kişisellik, özgünlük, beğenilirlik ve birçok şeyin bileşim ile birbirine sarılı olan kalıcı ve eşsiz iş kimliğidir. Birçok insan markaları büyük şirketlerle bağdaştırsa da en küçük girişimler bile markalaşma tekniklerini kullanıyor ve karşılığını alıyor.. Evde çalışan bir zanaatkar kim olduğunu ve eserlerinin nereden geldiğini anlatarak ürünlerine kendi tasarladığı etiketi koyduğunda, aslında o işini markalaştırıyor. Köşe başında bir market plastik torbalarına "teşekkürler" jeneriği veya basit torbalar yerine kendi torbalarına koyuyorsa, markalaşıyordur. Biz markaları Coca Cola, Adidas veya Mercedes gibi uluslararası isimlerle bağdaştırırken, markalaşma illa da Microsoft gibi dünyanın en pahalı markaları olmayı gerektirmez. Markalaşma için bir ürün veya bir teslim mekanizması bile gerektirmez. Mizahçı Dave Barry neredeyse her köşede şunu söylüyor "bunu uydurmuyorum" Dave Barry bunu derken yani aslında markalaşıyor.

Markalaşma Teknikleri Neler İçerir?

Markalaşma teknikleri bir şirketin logolar, özgü renkler, sloganlar, müzik sesleri veya şarkılar, alışılmadık özellikler, maskotlar, paketleme, hatırlanan bir isim, davranışsal özellikler ve çok daha fazlasının kullanımını içerir.

Markalaşma Neden İşe Yarar?
Markalaşma için harcanan zaman, para ve çaba zeki bir şekilde uygulandığında kat kat fazlasıyla geri döner. İşte nedeni:

Akılda kalıcılık: "Adı ne" yerine markalaşmış bir şirketi hatırlamak daha kolaydır.
Bağlılık. İnsanlar akılda kalan marka ile pozitif bir deneyim yaşadıklarında, markalarla yarışmak yerine o ürün veya servisi tekrar almaya eğilimlidirler.
Bilinirlik: Psikologlar bilinirliğin sevmeye sebep olduğunu ortaya koydular ve bu da müşteri olmayanları bile bildikleri markayı önermeye itiyor.
Seçkin imaj, seçkin fiyat. Markalaşma güzel bir şekilde markalaşmış olan ürün veya servis için daha fazla ödemeye istekli olan müşterilerle birlikte ürün diyarından ne satarsanız onu da yukarı kaldırır.

Büyüme. Güzel kurulmuş bir marka ile birlikte alakalı olan yeni bir ürüne, servise veya konuma dair kazandığınız saygıyı yayabilirsiniz.
Daha büyük şirket öz kaynağı. Şirketinizi marka yapmak genel olarak şirketi satmaya karar verdiğinizde daha çok para edeceği anlamına gelir.
Daha düşük pazarlama harcamaları. Siz paranızı marka yaratmaya yatırsanız bile, bir kere yaratıldı mı; onu kullandığınız her pazarlama parasında daha büyük dönüşler alacaksınız.,

Tüketiciler için daha az risk. İnsanlar korkunç bir şeyin sonuçlarından korktuklarında isimsiz olan yerine marka ismine sahip tedarikçiyi tercih ederler.
Bu nedenler ve daha fazla markalaşma sizin kar-zarar hanenizi şişirir. tutar ve hastalıklara karşı koruma sağlar. Bununla birlikte sinir sistemi, iskelet sistemi ve kas dokusunun büyük bir kısmını oluşturur, enzim ve hormonların oluşumu için gereklidir. Son olarak hücre yenilenmesini sağlar. Protein tüketimi insan sağlığı için hayati önem taşır.

Karbonhidrat; vücudun temel enerji kaynağı olan karbonhidrat sağlıklı bir insanın günlük enerji ihtiyacının %55 ila 60'ını karşılar. Sindirimi kolay ve hızlıdır. Özellikle beyin ve sinir sisteminin temel yakıtı olan karbonhidrat grubu besinler kolestrolü dengeler ve kalsiyumun emilimini sağlar. Doymamış Yağlar; doymamış yani bitkisel yağlar, bağışıklık sistemini güçlendirir. Kalp ve damar yolu hastalıkları, kanser ve diyabet riskini azaltır.

Vitaminler; köme ve pestilde bol miktarda bulunan vitaminler A, B, D, E ve K vitaminleridir. Bu vitaminler sinir sistemi, bağışıklık sistemi, iskelet sistemi, kas dokusu ve hormon oluşumu için hayati önem taşıyan vitaminlerdir. Yeteri kadar tüketilmemesi durumunda bağışıklık sistemi zayıflar, vücut hastalıklara karşı savunmasız hale gelir, kaslar ve kemikler güçsüzleşir.

Mineraller; pestil potasyum, kalsiyum, bakır , çinko, kükürt ve magnezyum bakımından oldukça zengin bir besin kaynağıdır. Bu mineraller enzimlerin yapısına katılarak hormon oluşumunu sağlar. Bunun yanında bağışıklık sistemi ve sinir sistemi için gereklidir.</div>